onsdag 5 augusti 2015

Blommar även vid regn


Varit borta på semester och kommer hem ser hur mycket det har regnat, bara under en vecka. Men, oj vad det har blommat mycket under tiden.

Köpte på trädgårdsmässan i Stockholm i mars, en massa lilje- lökar som jag petade ner i vår jordkällar slänt. Och oj så det börjar blomma nu.

Och mer kommer... får se hur det blir. Är ju alltid kul att testa lite och se hur det blir.



Och som vanligt så kommer Krassen och slingrar sig långt långt utanför det jag har tänkt



Sedan så hade jag visst sått lite vallmo frön. Och till min stora förvåning så var det väldigt annorlunda vallmon, än vad jag hade tänkt.



Superfin


Lite annorlunda



Sufinan, släkt med petunian... tagit sig bra. 


Broccoli


Persiljan är snart klar för skörding, fast lite har redan tagits


Resultatet av en fröpåse - Sommarblandning. Som kastades ut, för ett tag sedan. 

Stammen som syns är en solros. Det är ju så man får se solrosor. Blomman högst upp och sedan får fåglarna se blomman





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar